tisdag 10 januari 2012

slang = ett språks utveckling?

Jag hamnade bredvid några ungdomar på tunnelbanan på väg hem från gymmet och jag kunde inte låta bli att lyssna på deras samtal som i princip bestod av 98% slangord. Och jag överdriver inte nu, men jag förstod ingenting, kan inte få ihop någon röd tråd och har helt seriöst ingen aning om vad pojkarna pratade om. Ganska skrämmande...(inte för att de inte pratade korrekt, utan för att jag börjar bli så pass gammal att jag inte hänger med i slangutvecklingen..?).. haha.

4 kommentarer:

  1. Jag skulle garanterat fattat :D

    SvaraRadera
  2. haha, det var ju därför jag smsade dej och frågade vad "maxa hemsidan" exempelvis betyder..

    SvaraRadera
  3. jahaaaa, såg det inte förrän efter 12 så vågade inte svara :D
    maxa hemsidan är ju att göra den asball lixom.. :D

    SvaraRadera
  4. vad skulle jag göra utan dej och din visdom?

    SvaraRadera