fredag 13 januari 2012

Fruktsallad mot förkylningssymtom!

Det känns som om 70% av min omgivning fightar förkylningar just nu, och jag vill inte riktigt hamna i den båten. Det är ju iof inte så konstigt med tanke på att det är galet kallt ute och äckligt varmt i varje affär. Man hinner liksom frysa ihjäl och svettas till döds inom loppet av 5 minuter och det är nog inte så bra för kroppen.

Jag har ätit galna mängder av denna fruktsallad idag, såhär gör man den.
2 port:

Jordgubbar (beror helt enkelt på hur mycket man vill ha, jag tog 2 dl/port)
1 äpple
4 daddlar
10 valfria nötter
2 msk hampafrön
4 skivor torkade äppelringar (sockerfritt!)
lite kanel

Dela varje jordgubbe på två och tärna äpplet. Hacka nötterna, de torkade äppelringarna och dadlarna. Blanda ner hampafrön och häll över lite kanel. 




2 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper! Ingefära och vitlök ska vara förebyggande mot förskylning! Ha en fin vecka:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag slapp som tur var! Men det känns som att Januari är den typiska förkylnings-årstiden!

      Radera